Åtminstone musik

Jag tycker att musik är fantastiskt. Jo, det gör jag. Faktiskt.

Förra vintern lyssnade jag på A History of Sport Fishing så många gånger att jag inte kunnat räkna dem. Jag gick promenader i mörkret och kylan med skivan på repeat i iPoden. Långa promenader till vänner, mat eller bara hemifrån, korta promenader ner till kiosken för att köpa cigaretter. Sport Fishing var med överallt.

Nu är klockan sex på en söndagskväll och jag lyssnar på den igen, för första gången på ett bra tag. Se på fan, det känns nu precis likadant som då, den där mörka vintern när jag bodde på Berghem. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, jag vet bara att det inte finns något annat än musik som kan få mig att minnas så.

Något att säga, säg det här.
Vad heter du? pandasoppa

åh, känner igen det så väl. samma här. all musik man lyssnat på under en viss tid, om man ba lyssnar på det igen efter ett tag så är det precis som man är tillbaka. lite konstigt och vemodigt kanske, jag vet inte. haha. men det är fint att det kan vara så!

2010-10-25 @ 20:05:06
Din egen sida: http://pandasoppa.blogspot.com
Vem är du?


E-posten: (kommer inte synas)

Din sida:

Kommentaren: