Det finns en anledning till att klassiker är klassiker

Köpte mig en ny väska igår!

Out There, It's Louder



Take a plane, return home
To the place you first saw her
From the sky it's off-white
Little hills like bags of cocaine


Hands

Åh händelselösa helg. Det var faktiskt skönt. Inte för att mina helger brukar se så annorlunda ut, men jag var för en gångs skull rätt nöjd över det!

Nu är det söndag, klockan är fem över fyra på eftermiddagen och jag sitter i soffan och lyssnar på musik. Velar lite mellan om jag ska försöka ta kontakt med folk idag eller inte.

Just ja, jag ska ju laga middag ikväll. Då blir det nog 'inte'. Ska sätta mig och plugga sen när jag är klar med det. Och städa. Mina helger är väl inte så skilda från veckodagarna egentligen, märker jag nu.

Ska iallafall hålla mig borta från Fallout 3 idag, så att jag får något vettigt gjort.

Nej, nu blev jag less! Hejdå!



Girl you got those hands that heal
Help me get in touch with what I feel
'Cause you understand and you sympathize
And you know me best it's not surprise
When you're with me there's a light and I can see my way!
When you speak to me it's a song and I know what to say!



Just ja, teater ikväll också. Jaja.

Puss.

Dagens soundtrack nummer två....


You Got It Like That

Det här blir nog en helt och hållet festfri helg! Med pluggande och (valet) som är på g så hinner jag inte, plus att jag inte ar råd förrän på måndag. Dock blir det kanske bioplaner ikväll. "I rymden finns inga känslor" eller "Resident Evil 3D: Afterlife", vad säger ni? Vilket låter bäst?

Nu - duscha, sen ut med hund. Digga dagens soundtrack.


Äntligen!

Nu ska jag till slut ta mig tid att se säsongsavslutningen av True Blood!


hurr durr

Blood Bank


well i met you at the blood bank
you were looking at the bags
wonderin if any of the colors
matched any of the names we knew on the tags

you said look, that's yours
stacked on top with your brother's
see how they resemble one another
even in their plastic little covers

and i said i know it well

Sexy Boy


Och det här var med i fredagens avsnitt av Idol! Skönt att det finns folk med vettig musiksmak.

Auto Rock


Någon av Idol 2010-producenterna har bra musiksmak! Hörde det här i onsdags när jag och mamma satt och slötittade lite. Och ja, det är tragiskt att jag skrivit typ två eller tre inlägg om Idol. Men det skiter väl jag i att jag tycker.

Doctor Who - The Empty Child, part 1


Det här är skitbra.

Idol 2010

Ikväll börjar förnedringstv när det är som bäst - uttagningarna till Idol. Just när det kommer till musik är jag vidrigt elitistisk och skadeglad, vilket gör att det är nu och ett par veckor framåt som tv4 faktiskt får lite tittartid av mig trots att de är en skitkanal i vanliga fall.

Umeå Pride

Dagen till ära slänger jag in en mintig ljusturkos i mitt post apoc-projekt! Nej, men skämt åsido, det här färgvalet var tänkt från början. Blev ordentligt nöjd med nyansen (kommer dock säkerligen att fucka upp det sen)


clik dat pikshur

19/9 2010

För er som fortfarande valvelar såhär drygt två veckor innan valdagen har före detta socialdemokraten Henrik Brändén skrivit ett utmärkt blogginlägg jag inte kan låta bli att hålla med om på alla punkter.

http://henrikbranden.se/2010/09/02/jag-lamnar-s-for-piratpartiet/

Sådärja


Find Reaver

Nu är lackningen klar! Två lager blanklack för att skydda färgen, och ett lager mattlack. Det matta fuckar med saker rätt hårt. Där det ligger lite lite för tjockt blir det vitt, så jag måste sprida ut det hur jämnt som helst. Det är svårt. Har lite att rätta till och sen lacka över igen! Men jag är nöjd.

Ska hämta kameran, ljuslådan och ett stativ från mamma så jag kan fota, jao. puss

Min profilbild