Vad hände i tisdags och idag?

Vad hände i tisdags och idag
---
I går morse vaknade jag rätt sent av min väckarklocka ('Blue Sky Noise' av Circa Survive), kanske vid elva, och mådde som en prins! Eller, så mådde jag åtminstone för en stund.
Det började i min högra hand. Jag har tidigare haft små kramper i den, bara så att den låst sig någon halvminut i taget någon gång i veckan, men det här var annorlunda. Den knöt sig helt ofrivilligt och så hårt att jag inte ens kunde bända upp den med min andra hand. Min högerarm började rycka, och det spred sig via min bröstkorg över till andra armen.
Vid det här laget fick jag lite småpanik och försökte nå min telefon. Så långt kom jag aldrig. Istället föll jag av sängen, ner på golvet och över en massa gamla figurer jag hade stående i en låda. Jag kunde inte resa mig upp, och jag förlorade medvetandet rätt snabbt.
Jag vaknade tre timmar senare på mitt golv. Då hade jag slagit upp små sår på hakan, bitit/tuggat sönder sidorna av min tunga och insidan av höger kind, och dessutom spänt ansiktsmusklerna så hårt att en massa blodkärl runt mina ögon brast. Där är jag rödprickig nu.
Medan jag försökte komma ihåg vad fan som hade hänt låg jag kvar. Det tog väl fem minuter innan jag greppade att det där anfallet jag fick var orsaken till att jag låg på golvet och hade ont överallt. Då steg jag upp och kände att hela min kropp var seg och förbannat trött. Pappa körde mig till akuten där jag fick göra lite grundläggande tester. Fick sen träffa ett par läkarstuderande och en st-läkare som gjorde ungefär samma tester allihopa.
Nu ligger jag på neurologiavdelningen och har precis fått en kanyl intryckt i armen. Där ska de nämligen spruta in en kontrastvätska inför min CT-röntgen.
CT-röntgen. Alltså ett sånt där coolt rör de har i House. Peppar peppar.
(Observera att jag inte kan posta det här när jag skrivit det. Klockan är nu 12.43, den 13/10 2010, inget annat. Uppdaterar läget med ett till inlägg när jag kommer hem.)
I går morse vaknade jag rätt sent av min väckarklocka ('Blue Sky Noise' av Circa Survive), kanske vid elva, och mådde som en prins! Eller, så mådde jag åtminstone för en stund.
Det började i min högra hand. Jag har tidigare haft små kramper i den, bara så att den låst sig någon halvminut i taget någon gång i veckan, men det här var annorlunda. Den knöt sig helt ofrivilligt och så hårt att jag inte ens kunde bända upp den med min andra hand. Min högerarm började rycka, och det spred sig via min bröstkorg över till andra armen.
Vid det här laget fick jag lite småpanik och försökte nå min telefon. Så långt kom jag aldrig. Istället föll jag av sängen, ner på golvet och över en massa gamla figurer jag hade stående i en låda. Jag kunde inte resa mig upp, och jag förlorade medvetandet rätt snabbt.
Jag vaknade tre timmar senare på mitt golv. Då hade jag slagit upp små sår på hakan, bitit/tuggat sönder sidorna av min tunga och insidan av höger kind, och dessutom spänt ansiktsmusklerna så hårt att en massa blodkärl runt mina ögon brast. Där är jag rödprickig nu.
Medan jag försökte komma ihåg vad fan som hade hänt låg jag kvar. Det tog väl fem minuter innan jag greppade att det där anfallet jag fick var orsaken till att jag låg på golvet och hade ont överallt. Då steg jag upp och kände att hela min kropp var seg och förbannat trött. Pappa körde mig till akuten där jag fick göra lite grundläggande tester. Fick sen träffa ett par läkarstuderande och en st-läkare som gjorde ungefär samma tester allihopa.
Nu ligger jag på neurologiavdelningen och har precis fått en kanyl intryckt i armen. Där ska de nämligen spruta in en kontrastvätska inför min CT-röntgen.
CT-röntgen. Alltså ett sånt där coolt rör de har i House. Peppar peppar.
(Observera att jag inte kan posta det här när jag skrivit det. Klockan är nu 12.43, den 13/10 2010, inget annat. Uppdaterar läget med ett till inlägg när jag kommer hem.)

Något att säga, säg det här.
Vad heter du? amanda

shit, petter smsade mig igår och typ "axel har krampat och bitit av sin tunga och ligger på akuten"

Bra att du är bättre

2010-10-13 @ 18:49:37
Din egen sida: http://afterglow.blogg.se/
Vad heter du? Anonym

Hoppas att du mår bättre!

2010-10-14 @ 12:59:48
Vad heter du? pandasoppa

VA!???! herregud hjärtat då usch usch usch. min lilla cornelia har också gjort sånt där med kontrastmedel, och sa att det är jätteobehagligt. fast det lät väl inte lika obehagligt som att typ dö i kramp på golvet bland warhammerfigurer

isch. ahr de kommit på vad det kan vara för nåt som hände?

sakanr dig!

2010-10-15 @ 23:22:32
Din egen sida: http://pandasoppa.blogspot.com
Vad heter du? Sandra

aefasj fina du hoppas att du blir bra. mår bra.

2010-10-21 @ 16:09:06
Din egen sida: http://pulvertango.blogspot.com
Vad heter du? Anonym

Oooj shitt krya på dig nu ju! Hoppas dom kommer på vad det är för nått så kan det lösas. Håller tummarna!

2010-10-21 @ 18:24:28
Vem är du?


E-posten: (kommer inte synas)

Din sida:

Kommentaren: